Kundeservice
Vi er her for deg
Kontaktinformasjon
Telefon: 72 43 80 00
Mail: kontakt@midtenergi.no
Adresse
Kirkvollveien 1
7290 Støren
Åpningstider
Mandag – Fredag
08:00 – 16:00
Ofte stilte spørsmål
Her har vi samlet noen spørsmål vi ofte blir stilt.
Finner du ikke svaret du leter etter, er du velkommen til å ta kontakt med oss.
Se regnestykket bak fakturert beløp på MinSide
På MinSide kan du se hele regnestykket bak beløpet som er fakturert deg på strøm, per time, dag og måned.
Dette finner du under FORBRUK og så velge KOSTNADER.
Hvis du velger måned i tabell-visning er summen lik som på faktura, unntatt nettleie og fastbeløp.
Dette er altså et regnestykke for kilowatt-timene, som du kan bruke til å kontrollere faktura og se kostnaden hittil denne måned før du får faktura.
Kan flere i husstanden logge på Appen?
Ønsker du at flere i din husstand skal ha appen, kan de også laste den ned og logge på som deg.
Logg på med din fødselsdato + mobilnummer så får du pin-kode sendt på sms. Last ned
Har du problemer med å logge på, vent til oppstartsdato og prøv på nytt.
Flere i bedriften ønsker å se strømforbruk
MinSide kan kun knyttes til et mobilnummer for pålogging. Dette er begrensende hvis flere i bedriften har behov for å følge med på strømforbruket i ulike bygg.
Elhub.no er en sentral database hvor strømforbruket til alle anlegg i Norge ligger. Her kan bedriften logge seg på og se forbruk på alle målerene som er aktive i bedrifen.
Daglig leder kan gi flere i bedriften tilgang til Elhub.no.
Hva skjer når jeg bestiller strøm fra Midt Energi?
Når du inngår kraftavtale med Midt Energi AS melder vi fra til nettselskapet og starter levering av kraft ca 14 dager etter at du har inngått avtale med oss. Nettselskapet sender så beskjed til din gamle kraftleverandør om opphørsdato.
Det er bare nødvendig å si opp avtalen med din gamle kraftleverandør hvis du har en kraftavtale med binding (f.eks. fastpris eller introduksjonskampanje).
Kan jeg angre på avtaleinngåelse?
Ja. Angrefristen utløper 14 dager etter inngåelse av avtalen. Bruk angrerettskjema mottatt på mail eller last ned her
Alt om regjeringens strømstøtte til boligkunder
Regjeringens strømstøtte-ordningen gjelder fra og med strømregningen for desember 2021 og gjelder inntil videre. Kompensasjonen trekkes automatisk fra på nettleiefakturaen din og er uavhengig av hvilken strømavtale du har. Du trenger derfor ikke foreta deg noe.
Ordningen gjelder kun husholdninger og ikke fritidsboliger og næringskunder. Det gis kompensasjon for et strømforbruk på inntil 5000 kWh per måned. Les mer
Hva er strømforsikring?
Strømforsikring med trippelgaranti gir deg en ekstra trygghet i hverdagen og koster kun 1,50 krone dagen.
Hvis du blir arbeidsledig, sykemeldt eller får skade på ditt elektriske utstyr ved lynnedslag, overspenning eller elektriske feil må du melde inn saken på elektronisk skjema. Les mer
Kan jeg få strøm og nettleie på samme faktura?
Vi har per i dag gjennomfakturering med følgende netteiere:
- Tensio
- Røros E-verk Nett
- Nettselskapet
- Elvia
- BKK
- Mørenett
- Elinett
- Lnett
- Glitre Nett
- Lede
- S-Nett
- Klive
- Mellom
- Enida
Hvordan angre på en inngått avtale?
Du har mulighet til å angre din bestilling av strøm inntil 14 dager etter at du takket ja.
Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten anbefaler vi at du ringer oss på telefon 72 43 80 00 (hverdager kl 8-16).
Du kan også fylle ut og sende inn angrerettskjema til kontakt@midtenergi.no
Hvorfor er ikke nettleie med på sluttfaktura?
Beregning av strømstøtten skjer hos din netteier. Når vi som strømleverandør mottar opphør av strømavtale, opphører gjennomfakturerings-ordningen av nettleie med netteier umiddelbart.
Dette er ikke noe vi kan styre, og vi skjønner at det virker ulogisk i forhold til faktureringsperioden på opphørsfaktura.
Ta kontakt med din netteier og spør om du vil få nettleie inkl. strømstøtte fra de, eller om det vil komme via din nye strømleverandør.
eFaktura
Ønsker du å motta faktura elektronisk i din nettbank, må du i nettbanken gi en generell aksept for eFaktura «Ja takk til alle».
EHF
Bedrifter har tidligere kunnet motta eFaktura som annen betaler, men det er ikke lenger mulig. Bedrifter har en egen ordning med faktura til regnskap som heter EHF-faktura.
Kraftavtale med opprinnelsesgarantier
Ønsker du en kraftavtale med opprinnelsesgarantier velger du strømavtalen fornybar energi.
Øvrige kraftprodukt uten opprinnelsesgarantier er oppgitt til NVE`s varedeklarasjon. Les mer om Opprinnelsesgarantier på NVE`s hjemmeside.