Kundeservice
Vi er her for deg
Kontaktinformasjon
Telefon: 72 43 80 00
Mail: kontakt@midtenergi.no
Adresse
Kirkvollveien 1
7290 Støren
Åpningstider
Mandag – Fredag
08:00 – 16:00
Vi har nettopp skiftet system for kundebehandling.
I en liten periode fremover kan det derfor ta noe lenger tid å besvare dine henvendelser.
Ofte stilte spørsmål
Her har vi samlet noen spørsmål vi ofte blir stilt. Finner du ikke svaret du leter etter, er du velkommen til å ta kontakt med oss.
Regjeringens kompensasasjonsordning for høye strømpriser
Regjeringens kompensasasjonsordning for høye strømpriser
Ordningen gjelder fra og med strømregningen for desember, som faktureres i januar og varer til og med mars 2022. Dersom den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde overstiger 70 øre per kWh (ekskl. mva.), vil staten dekke 55 % av kostnaden over dette. Kompensasjonen trekkes automatisk fra på nettleiefakturaen din og er uavhengig av hvilken strømavtale du har. Du trenger derfor ikke foreta deg noe.
Ordningen gjelder kun husholdninger og ikke fritidsboliger og næringskunder. Det gis kompensasjon for et strømforbruk på inntil 5000 kWh per måned.
Endringer i eFaktura-tjenesten
Allerede nå må du gi generell aksept for eFaktura «Ja takk til alle» for å kunne motta regninger fra bedrifter som du tidligere ikke har mottatt eFaktura fra. Alle eFaktura-kunder oppfordres derfor til å inngå «Ja takk til alle»-avtale snarest mulig.
Alle eFaktura-kunder må gi aksept “Ja takk til alle” innen 15. mai 2022 for å kunne motta eFaktura etter denne datoen.
Strømmen er borte. Hvem kontakter jeg?
For kunder i Gauldalen er det Tensio TS (tidligere TrønderEnergi Nett) du skal kontakte.
Hva er strømforsikring?
Hvis du blir arbeidsledig, sykemeldt eller får skade på ditt elektriske utstyr ved lynnedslag, overspenning eller elektriske feil må du melde inn saken på elektronisk skjema. Les mer
Hva skjer når jeg bestiller strøm fra Midt Energi?
Det er bare nødvendig å si opp avtalen med din gamle kraftleverandør hvis du har en kraftavtale med binding (f.eks. fastpris eller introduksjonskampanje).
Kan jeg få strøm og nettleie på samme faktura?
Vi har per i dag gjennomfakturering av nettleie med følgende netteiere:
- BKK Nett
- Tensio
- Elvia (unntatt gml. Eidsiva Nett)
- Mørenett
- Nettselskapet
- Istad Nett
- Lyse Elnett
- Agder Energi
- Lede
- Svorka Nett
- Klive (NØK Nett)
- Røros E-verk Nett
- NEAS Nett
- Enida
Hvor mye strøm bruker jeg?
Logg på Elhub med bankid hvis du vil se forbruket på dine anlegg.
Gjennomsnittlig forbruk hos en norsk husstand er omlag 20.000 kWh per år.
Hvordan fungerer strømprissettingen?
På lang sikt påvirkes strømprisen av forbruksutvikling, produksjonsevne og transportkapasitet. På kort sikt påvirkes strømprisen av temperatur, tilgang på vann og råvarepriser på gass, olje og kull. I tillegg kan fysiske «flaskehalser» i strømnettet skape prisforskjeller mellom landsdelene. Les mer
Hva med opprinnelsesgarantier?
Ta kontakt med oss hvis du ønsker å kjøpe kraftavtaler med opprinnelsesgarantier, velg strømavtalen fornybar energi. Øvrige kraftprodukt uten opprinnelsesgarantier er oppgitt til NVE`s varedeklarasjon. Les mer om Opprinnelsesgarantier på NVE`s hjemmeside.
ENØK?
Gratis energiråd og støtte til konkrete Enøk-tiltak får du hos ENOVA.