Kundeservice
Vi er her for deg
Kontaktinformasjon
Telefon: 72 43 80 00
Mail: kontakt@midtenergi.no
Adresse
Kirkvollveien 1
7290 Støren
Åpningstider
Mandag – Fredag
08:00 – 16:00
Ofte stilte spørsmål
Her har vi samlet noen spørsmål vi ofte blir stilt. Finner du ikke svaret du leter etter, er du velkommen til å ta kontakt med oss.
Se regnestykket bak fakturert beløp på MinSide
På MinSide kan du se hele regnestykket bak beløpet som er fakturertdeg på strøm, per time, dag og måned.
Dette finner du under FORBRUK og så velge KOSTNADER.
Hvis du velger måned i tabell-visning er summen lik som på faktura, unntatt nettleie og fastbeløp.
Dette er altså et regnestykke for kilowatt-timene, som du kan bruke til å kontrollere faktura og se kostnaden hittil denne måned før du får faktura.
Logg på med ditt mobilnr på MinSide
Regjeringens strømstøtte til boligkunder
Regjeringens strømstøtte-ordningen gjelder fra og med strømregningen for desember 2021 og gjelder inntil videre. Kompensasjonen trekkes automatisk fra på nettleiefakturaen din og er uavhengig av hvilken strømavtale du har. Du trenger derfor ikke foreta deg noe.
Ordningen gjelder kun husholdninger og ikke fritidsboliger og næringskunder. Det gis kompensasjon for et strømforbruk på inntil 5000 kWh per måned.
eFaktura
Ønsker du å motta faktura elektronisk i din nettbank, må du i nettbanken gi en generell aksept for eFaktura «Ja takk til alle».
EHF
Bedrifter har tidligere kunnet motta eFaktura som annen betaler, men det er ikke lenger mulig. Bedrifter har en egen ordning med faktura til regnskap som heter EHF-faktura.
Strømmen er borte. Hvem kontakter jeg?
Ved strømbrudd – kontakt din netteier.
For kunder i Gauldalen er det Tensio TS (tidligere TrønderEnergi Nett) du skal kontakte.
Hva er strømforsikring?
Hvis du blir arbeidsledig, sykemeldt eller får skade på ditt elektriske utstyr ved lynnedslag, overspenning eller elektriske feil må du melde inn saken på elektronisk skjema. Les mer
Hva skjer når jeg bestiller strøm fra Midt Energi?
Det er bare nødvendig å si opp avtalen med din gamle kraftleverandør hvis du har en kraftavtale med binding (f.eks. fastpris eller introduksjonskampanje).
Kan jeg få strøm og nettleie på samme faktura?
Vi har per i dag gjennomfakturering av nettleie med følgende netteiere:
- BKK
- Tensio
- Elvia (unntatt gml. Eidsiva Nett)
- Mørenett
- Nettselskapet
- Elinett (Istad Nett)
- Lnett (Lyse Elnett)
- Agder Energi
- Lede
- S-Nett (Svorka Nett)
- Klive (NØK Nett)
- Røros E-verk Nett
- Mellom (NEAS Nett)
- Enida (Dalane nett)
Hvorfor er ikke nettleie med på sluttfaktura?
Beregning av strømstøtten skjer hos din netteier. Når vi som strømleverandør mottar opphør av strømavtale, opphører gjennomfakturerings-ordningen av nettleie med netteier umiddelbart.
Dette er ikke noe vi kan styre, og vi skjønner at det virker ulogisk i forhold til faktureringsperioden på opphørsfaktura.
Ta kontakt med din netteier og spør om du vil få nettleie inkl. strømstøtte fra de, eller om det vil komme via din nye strømleverandør.
Kraftavtale med opprinnelsesgarantier
Ønsker du en kraftavtale med opprinnelsesgarantier velger du strømavtalen fornybar energi.
Øvrige kraftprodukt uten opprinnelsesgarantier er oppgitt til NVE`s varedeklarasjon. Les mer om Opprinnelsesgarantier på NVE`s hjemmeside.
ENØK?
Gratis energiråd og støtte til konkrete Enøk-tiltak får du hos ENOVA.
Hvordan fungerer strømprissettingen?
På lang sikt påvirkes strømprisen av forbruksutvikling, produksjonsevne og transportkapasitet. På kort sikt påvirkes strømprisen av temperatur, tilgang på vann og råvarepriser på gass, olje og kull. I tillegg kan fysiske «flaskehalser» i strømnettet skape prisforskjeller mellom landsdelene. Les mer